بسته

پیدا کردن کلمات کلیدی جذاب

میانگین 0 ستاره از 0 رای
پیدا کردن کلمات کلیدی جذاب

پیدا کردن کلمات کلیدی داغ یکی از کار های اساسی سئو است. در این مطلب به نحوه یافتن کلمات کلیدی داغ و جذاب می پردازیم. کلمات کلیدی مناسب در سئو سایت شما خیلی تاثیر گذار است.

ایجاد محتوا بدون اینکه در مورد کلمات کلیدی اطلاع داشته باشید چندان جذاب نیست… چرا میگیم جذاب نیست؟ اصلا چرا باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کرد؟ وقتی شما در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنید لیستی از خواسته های اخیر کاربران وب را به دست می آورید. این کلمات کلیدی به شما در ایجاد محتوا کمک می کند! در واقع با این کار نیاز کاربران را رفع می کنید و همچنین ترافیک دریافت می کنید. پس باید بدانید برای ایجاد ترافیک با کیفیت چه کلمات کلیدی را هدف قرار بدید.

کجا کلمات کلیدی رو پیدا کنیم؟

روش های مختفی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد. اولین کار شما تهیه کلمات کلیدی اصلی است. عباراتی که از آنها به عنوان پله برای یافتن ایده های بیشتر برای کلید واژه استفاده خواهید کرد. این کلمات دقیقا مثل یک زنجیره به هم وصل هستند.برای مثال اگر یک وبلاگ قهوه دارید، عبارات ساده ای از قبیل “دانه های قهوه” “دستگاه های قهوه” “اسپرسو” بسیار عالی کار خواهند کرد. در اینجا روش های کلاسیک برای پیداکردن کلمات کلیدی را برای شما آماده کردیم.

Google Autocomplete

پیشنهادات گوگل:

گوگل بسیاری از پیشنهادات کلمات کلیدی را مستقیما در SERP ارائه می دهد. امکاناتی مانند People Also Ask، Google Autocomplete یا Related Searches منبغ خوبی از پیشنهادات کلمات کلیدی هستند.

با ویژگی تکمیل خودکار یا همان Autocomplete، فقط کافی است که کلیدواژه اصلی را در جستجوی گوگل بنویسید تا پیشنهادات به صورت خودکار ظاهر شوند.

شما میتوانید کلمه کلیدی اصلی خود را با حروف مختلف ترکیب کنید تا پیشنهادات بیشتری پیدا کنید. (به عنوان مثال ساخت اکانت ا، ساخت اکانت ب، ساخت اکانت پ و…)
اینجا نوع دیگری از پیشنهادات مشخص است که میتوانید در صفحه نتایج گوگل پیدا کنید. تمامی پیشنهادات نتایج جستجو براساس جستجوی واقعی مردم نشان داده می شوند.

Suggestions for search results

ابزار های کلمات کلیدی

بسیاری از ابزار های رایگان برای پیداکردن کلمات کلیدی وجود دارند که میتوانند صدها کلمه کلیدی را بر اساس یک کلمه کلیدی اصلی پیدا کنند. یکی از محبوب ترین آنها Google Keyword Planner است. ولی تمرکز اصلی این ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات PPC است.یکی دیگر از ابزار های محبوب AnswerThePublic است که به طور خودکار صد ها پیشنهاد گوگل را پیدا می کند.

این را هم بگویم که ابزار های رایگان بدون محدودیت نیستند! آنها پیشنهادات کلیدی زیادی را ارائه می دهند اما این پیشنهادات به تنهایی کافیست؟ابزار های حرفه ای تمامی معیار ها و بینش های مفید سئو را برای کلمه کلیدی ارزیابی می کند و بهترین ها را ارائه می کند. علاوه بر این آنها در صرفه جویی زمان شما بسیار تاثیر گذار هستند که این یک مزیت رقابتی است.
در اینجا تصویری از ابزار KWFinder آورده شده است:

KWFinder
ابزار حرفه ای KWFinder

علاوه بر پیشنهادات کلمات کلیدی، رتبه بندی کلمات کلیدی و همچنین SERP هر کلمه کلیدی را محاسبه می کند تا به شما در انتخاب درست کلمه کلیدی کمک کند.

10 روز رایگان از KWFinder استفاده کنید. (کارت اعتباری لازم نیست)

شاید از خودتان بپرسید که من به ابزارهای حرفه ای که باید خریداری شوند نیاز دارم یا نه؟ و جواب ما برای این سوال این است که: اگر به هر طریقی قصد کسب درآمد از وب سایت خود را دارید، خرید یک ابزار با کیفیت، سرمایه گذاری عالی خواهد بود که دیر یا زود آن را پرداخت می کنید!

سیستم عامل های دیگر

وب سایت های مشهور
پیدا کردن کلمات کلیدی در وب سایت های مشهور | سایت پی سی رنک

تقریبا در هر جایی میتوانید به دنبال پیداکردن کلمات کلیدی باشید. برای پیدا کردن سوالات پر تکرار و پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید سراغ وب سایت های مشهور بروید!
برخی از محبوب ترین وب سایت ها برای یافتن کلمات کلیدی:

  • یوتویوب
  • ردیت
  • کورا
  • ویکی پدیا
  • انجمن ها
  • و غیره
استفاده از معیار های کلیدی مناسب
Google Rankbrain

معیار های کلیدی

در گذشته، سازندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می دادند. البته این روش دیگر کمکی نمی کند چون تحقیقات کلمات کلیدی خیلی پیچیده تر شده است.
این روز ها شما باید با معیار های بیشتری کار کنید، الگوریتم Google RankBrain و SERP واقعی مد نظرتان باشد.

Google RankBrain

RankBrain جز الگوریتم گوگل است که براساس هوش مصنوعی کار می کند. RankBrain کمک میکند تا گوگل هدف از جستجو ها را درک کند و مرتبط ترین نتایج را به دست آورد.

کلمه کلیدی مرتبط با حجم جستجوی بالا و قابل رتبه بندی ترکیبی ایده آل از سه عامل مهم در تحقیق کلمه کلیدی هستند.
ما آن را قانون سه گانه تحقیق برای کلمه کلیدی می نامیم. این سه عامل مانند یک سه پایه هستند، اگر یکی از پایه ها را بگیرید، سه پایه می افتد.

کلمات کلیدی دم بلند در مقابل حجم جستجو

کلمات کلیدی دم بلند
چگونه از کلمات کلیدی دم بلند بهترین بازده را داشته باشیم؟ | سایت پی سی رنک

کلمات کلیدی دم بلند همان کلمات کلیدی طولانی هستند. کلمات کلیدی دم بلند مبتواند یک شعر، جمله یا سوال باشد. مثلا “جواب سوال 1 صفحه ی 25 کتاب آمار سال سوم دبیرستان”
کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری دارند اما هزاران نفر وجود دارند که آنها را جستجو می کنند. اگر درست آن را حساب کنید و به کار بگیرید پتاسیل عظیم آن را خواهید دید. بازدیدکنندگانی که شما را از طریق کلیدواژه های دم بلند پیدا می کنند، بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند. چون آنها دقیقا به دنبال محتوای مرتبط با آن کلمه کلیدی هستند. بهترین معیار کلمات کلیدی دم بلند، حجم جستجوی آنهاست. بعضی اوقات ممکن است به اندازه 100 جستجو در ماه باشد. به همین دلیل باید تعادل را حفظ کنید.

دشواری کلمات کلیدی

دشواری کلمه کلیدی

پس از پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب، باید ارزیابی کنید که رتبه بندی برای آن چقدر دشوار است. هر چه دشواری کلمه کلیدی بیشتر باشد، گرفتن رتبه 1 در نتایج جستجوی گوگل سخت تر خواهد بود. این دشواری به صورت عددی بین 0 تا 100 بیان می شود.

بسیاری از ابزار های جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد که دشواری کلمه کلیدی را محاسبه می کند. مقادیر که این ابزار ها نشان می دهند ممکن است با بکدیگر متفاوت باشند. شاید در یکی از ابزار ها نمره 30 و در دیگری نمره 50 برای یک کلمه کلیدی نشان دهید. دلیل این تفاوت این است که معیار ها و الگوریتم های ابزار ها کمی با هم تفاوت دارند.

قصد جستجو

تجزیه و تحلیل صفحه، نتایج موتور های جستجو (SERP) بخش مهمی از تحقیقات کلمات کلیدی است. با این کار شما میفهمید که:

  • آیا قادر به رقابت با وب سایت های یکم نتایج جستجو هستید یا خیر.
  • آیا از آن کلمات کلیدی می توانید برای بهینه سازی استفاده کنید یا خیر.

با نگاهی به صفحه ی نتایج موتور های جستجو، میتوانید هدف از جستجو را تشخیص دهید. وقتی به دنبال “دستور تهیه پیتزا خانگی” هستید، احتمالا نمی خواهید پیتزا بخرید. همیشه این را به خاطر بسپارید که با کلمات کلیدی اشتباه، نمیتوانید بهینه سازی کنید.

4 نوع جستجوی مختلف وجود دارد:

  • ناوبری – جستجوی یک وب سایت/مارک خاص (مانند کنسول جستجوی گوگل)
  • اطلاعاتی – جستجوی اطلاعات عمومی (مانند نحوه تهیه پیتزا)
  • کاربردی – کاربر می خواهذ چیزی را به صورت آنلاین بخرد { مانند خرید iphone xs)
  • تجاری – کاربر تحقیق را قبل از خرید انجام می دهد (مانند بررسی گوشی سامسونگ)

اگر یک وبلاگ در مورد دستور العمل های پیتزا اجرا می کنید، نیازی به رتبه بندی شماره 1 برای کلمه “پیتزا” (با بیش از 4 میلیون جستجو ماهیانه در سطح جهان) نیست! نگاهی به SERP زیر بندازید:

صفحه نتایج موتور های جستجو برای "پیتزا"
آیا لازم است رتبه ی اول را برای کلمات خاص کسب کنیم؟ | سایت پی سی رنک

 

ممکن نیست در این SERP باشید مگر اینکه بخواهید با پیتزا هوت یا دومینو رقابت کنید. درسته! این نوع کلمات کلیدی بسیار جذاب هستند اما در بیشتر موارد مربوط به حوزه فعالیت شما نیستند.

آیا می توانیم تحقیقات کلمات کلیدی را انجام ندهیم؟

اگر به دنبال بهینه سازی نیستید بله! اما اگر سئو برایتان مهم است باید بگویم تحقیقات کلمات کلیدی لازم است. تازه سازان و سازندگان محتوای بی تاب به دنبال راه ساده ای برای پیدا کردن کلمات کلیدی هستند و معمولا به فکر معیار های دیگر نیستند. آنها یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا را در Google Keyword Planner یا هر ابزار تحقیق دیگری برای کلمه کلیدی پیدا می کنند. همانطور که در توضیحات بالا نوشتیم انتخاب کلمه کلیدی با دشواری یا همان تراکم بالا مناسب نیست و بهتر است از این کلمات استفاده نکنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید وجود کلمه کلیدی در متن شما است. به طور کلی کلمه کلیدی باید در این بخش ها باشد:

  • عنوان
  • توضیحات متا
  • یکی از پاراگراف های اول متن
  • چند بار متن (این به طول کلمه کلیدی نیز بستگی دارد)

Google  باهوش است و میفهمد محتوا درباره چیست. اگر مطلب شما کاملا جامع و کاربر پسند باشد، برای کلمه کلیدی که حتی در متن خود از آن استفاده نکردید، رتبه بندی خواهید شد.

LSI که مخفف Latent Semantic Indexing یعنی نمایه معنایی پنهان. اینها کلمات کلیدی هستند که از نظر معنایی با کلید واژه اصلی مرتبط هستند. LSI یک افزودنی عالی برای تحقیقات کلمات کلیدی هستند.

نمایه معنایی پنهان (LSI)
LSI چیست؟ | سایت پی سی رنک

اضافه کردن کلمات کلیدی LSI به محتوای شما ایده خوبی است. شما می توانید از LSIGraph برای ایجاد دسته ای از ایده های مفید برای کلمات کلیدی استفاده کنید.

منبع: mangools.com

دکتری ریاضی، 12 سال سابقه سئو و بهینه سازی سایت

پست های مرتبط