نوشتن یک پست وبلاگ می تواند یک چالش باشد. این کار سخت است، شما به آنچه ایجاد کرده اید افتخار می کنید. به هیچ وجه نمی خواهید آن مقالات زیبا را دور بیندازید، درسته؟ اما با پست های وبلاگ که واقعا قدیمی هستند چه باید کرد؟ آیا باید همه ی آنها را نگه دارید؟ در این پست توضیح می دهیم که چطور شما میتوانید همه ی محتوای قدیمی خود را حفظ کنید. همچنین توضیح خواهیم داد که چه نوع محتوایی را باید در سایت خود نگه دارید و چه نوعی را باید حذف کنید.
چرا نمیتوانید تمام مطالب خود را نگه دارید؟
حتی اگر مطالب شما واقعا عالی است، باید تمیزکاری انجام دهید، در غیر این صورت به شانس رتبه بندی خود آسیب می رسانید. فقط تعداد محدودی مکان در صفحات نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. گوگل فقط یک یا دو نتیجه از یک دامنه را در نتایج جستجو برای هر جستجوی خاص قرار می دهد. اگر دامنه ای بسیار قدرتمند باشید ممکن است به 3 نتیجه هم برسد. اگر 3 پست را با تمرکز روی کلمات کلیدی یکسان نوشته باشید، در نتایج جستجو با خودتان رقابت می کنید و گوگل را گیج خواهید کرد، به همین دلیل رتبه تان پایین می آید و باید با مدیریت محتوا این مشکل را برطرف کنید.
به روزرسانی، حذف یا ادغام؟
سه مورد وجود دارد که میتوانید با محتوای قدیمی انجام دهید. شما می توانید آن را نگه دارید، میتوانید آن را حذف کنید یا آن را ادغام کنید. مطمئن نیستید چیکار کنید؟ اینها همه به محتوای شما بستگی دارد:
1- محتوا ارزشمند را به روز کنید
آیا مقاله شما هنوز خیلی ارزشمند است؟ آیا ترافیک زیادی از گوگل دریافت می کند؟ آیا این پست همچنان با سایت و شرکت شما مطابقت دارد؟ محتواهایی وجود دارند که با وجود قدیمی بودن باز هم بسیار با ارزش هستند، پس آنها باید در وب سایت شما نگه داشته شوند. اطمینان حاصل کنید که این محتوا ها را به روز کنید و مهمترین پست های شما نباید دارای اطلاعات قدیمی باشد.
مطالب را با ساختار سایت خود تطابق دهید
هر محتوایی در وب سایت شما دارای قیمت است، به خصوص اگر درباره موضوعات مشابه زیادی نوشته باشید. مطمئن شوید که برخی از ساختار و سلسله مراتب را به وب سایت خود اضافه کرده باشید. اگر یکی از صفحات شما از دیگری مهم تر است آن را بالاتر در سلسله مراتب خود قرار دهید. از صفحات کم اهمیت به مهم ترین صفحه خود پیوند دهید. به این ترتیب گوگل می فهمد که با کدام مقاله می خواهید رتبه برتر را کسب کنید و میتوانید هر دو مقاله را حفظ کنید.
2- محتوای منسوخ شده را حذف کنید
آیا یک مقاله قدیمی است؟ آیا شامل اطلاعات نامعتبر است؟ آیا شامل اطلاعاتی است که دیگر مفید نیستند؟ هر بار که درمورد یک رویداد آینده می نویسید یا چیز جدیدی را اعلام می کنید پس از مدتی این مقالات تقریبا بی فایده خواهند بود. این نوع مقاله ها باید حذف شوند. برای مطمئن شدن از حذف کردن یک پست، تتوصیه میکنیم این مطلب را حتما بخوانید.
3- ادغام محتوا
آیا چندین مقاله درباره همین موضوع نوشتید؟ آیا آ«ها تقریبا یکسان هستند؟ آیا آنها برای مباحث یکسان رتبه بندی می کنند؟ این نوع مقاله ها باید با یکدیگر ادغام شوند. از دو یا سه موردی که نوشتید، مقاله واقعا عالی تهیه کنید. سپس مقالات قدیمی را حذف کنید (اما فراموش نکنید که تغییر مسیر دهید). مقاله ادغام شده جدید را روی URL می نویسیم که بیشترین ترافیک را از گوگل دارد.
محتوای به روز شده را دوباره منتشر کنید
به روزرسانی و ادغام پست های قدیمی وبلاگ شما هرگز وقت تلف کردن نیست. اما اگر واقعا می خواهید از مزایای بازسازی شده خود بهره مند شوید، میتوانید آن را در وبلاگ خود دوباره منتشر کنید. همچنین میتوانید آن را دوباره در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید و آن را در خبرنامه خود ذکر کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که مقاله شما فراموش نخواهد شد و احتمالا بازدیدکنندگان جدیدی را به وب سایتتان جذب می کند.
اگر در مقاله اخیر تغییراتی ایجاد کرده اید می توانید با به روزرسانی مطلب تاریخ آخرین ویرایش آن را به روز کنید اما تاریخ انتشار تفاوتی نخواهد کرد، اما با ادغام دو پست قدیمی در یک پست جدید و منتشر کردن آن تاریخ انتشار به روز خواهد شد و پست در بالای وبلاگ شما ظاهر می شود. اگر به روزرسانی کردید آن را در شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید و اگر دو مقاله را ادغام کردید، فراموش نکنید مقالات قدیمی را حذف کنید.
در نتیجه به تمیز کردن ادامه دهید
بررسی، به روزرسانی ساختاری و حذف محتوای قدیمی باید جزئی از یک فرایند باشد. دقیقا مانند هربار دیگر که نیاز به تمیز کردن وسایل خود خواهید داشت، محتوای قدیمی را هم باید تمیز کنید. با رشد سایت شما، شما باید مطالب را تمیز کرده و ساختار را حفظ کنید. این کار باید در هر استراتژی سئو عنصر اصلی باشد.
منبع: Yoast.com