اکنون بیش از هر زمان دیگری، باید مطمئن شوید مخاطبان محلی شما قادر هستند که شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. یکی از راه های تحقق این امر ایجاد صفحات فرود محلی است که به شما کمک می کنند در مناطق محلی رتبه بالاتری داشته باشید. بنابراین، اگر میخواهید دید خود را در یک سطح محلی افزایش دهید یا چندین مکان دیگر (یا مناطقی که در آن سرویس دارید) داشته باشید، قطعا این صفحات فرود ارزش تلاش شما را دارند. در این مقاله، ما به شما کمک می کنیم که این صفحات را تنظیم کنید تا ترافیک بیشتری کسب کنید و تجارت خود را در سطح محلی رشد دهید.
هنگامی که یک کاربر جستجو می کند، معتقد است که گوگل دارای یک هدف محلی است و نتایج محلی را نشان می دهد. و از آنجا که کاربران با هدف جستجو محلی در حال حاضر به دنبال چیزی هستند که میخواهند یا به آن نیاز دارند، شما میتوانید تجارت خود را در این نتایج جستجو نشان دهید. به همین دلیل باید برای هر یک از مکان ها یا مناطق خدمات یک صفحه فرود محلی داشته باشید.
از کجا شروع کنیم؟
صفحات مستقر در مناطق خاص بخشی از یک استراتژی محلی جستجوگر هاست و برای شروع درست این استراتژی، ما باید در مورد مشتریان شما و کلماتی که در جستجوهای محلی آنها استفاده می کنند، تحقیقاتی انجام دهیم.
شما دیدگاه خود را در مورد مناطقی که میخواهید برای یک صفحه فرود انتخاب کنید دارید. کدام یک از مناطق وجود دارند که در آنجا مکان فیزیکی دارید و یا خدمات خود را ارائه می دهید؟ آیا باید روی شهر های بزرگ متمرکز شوید یا منطقه عمومی که در آن قرار دارید؟
خوب است بدانید
یک جستجوی محلی معمولا نام یک شهر یا منطقه را شامل می شود. اما در صورت عدم وجود مکان، گوگل میتوانید مشخصات جستجو را یا یک هدف محلی تشخیص دهد. بنابراین اگر کسی به دنبال “دندان پزشک تهران” باشد، گوگل نتایج محلی را نشان می دهد و درصورتیکه همان فرد در تهران باشد اما “دندان پزشک” را به تنهایی جستجو کند، باز چنین خواهد بود.
گوگل آنالیز می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که بازدیدکنندگان فعلی شما از کجا آمده اند و به دنبال چه چیزی در سایت شما هستند. از اطلاعاتی که گوگل آنالیز به شما می دهد میتوانید لیستی از بازدیدکنندگان خود را ببنید و یا ببینید که مشتریان از چه کلماتی برای توصیف سرویس یا محصولی که ارائه می دهید استفاده می کنند.
قبل از انتشار نوشته هایتان، شما یک لیست طولانی از کلمات کلیدی برای صفحات فرود خود خواهید داشت. برای اینکه تصمیم بگیرید که کدام یک از کلمات که ترافیک بیشتری دارند را انتخاب کنید، میتوانید از Google Trends استفاده کنید. تا بدانید چند نفر از این پرس و جو ها استفاده می کنند. اگر افراد در عبارات کلیدی خود از اسم مکان استفاده نمی کنند، میتوانید در مورد کلمات کلیدی تان تغییرات مختلفی را امتحان کنید تا بهترین حالت را بتوانید انتخاب کنید.
گفته می شود تحقیق در مورد کلمات کلیدی مشکل است و وقت شما را می گیرد، به همین دلیل ما یک راهنمای جامع در مورد این موضوع نوشته ایم. اگر در انتخاب کلمه کلیدی خود مشکل دارید، این راهنما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند.
به ساختار سایت خود توجه داشته باشید
اکنون که میدانید روی چه کلمات کلیدی محلی تمرکز کنید، می توانید شروع به انتشار صفحات فرود کنید. اما صبر کنید! قبل از شروع به نوشتن ما باید قدمی به عقب برگردیم و به این فکر کنیم که این مقالات شما چگونه در ساختار سایت شما جای میگیرند.
اگر شغل شما یک مکان فیزیکی دارد کار شما آسان تر است و راحت یک صفحه فرود ایجاد می کنید، اما اگر تجارت شما درای چندین مکان باشد چه می کنید؟ در این حالت باید برای هر مکانی که در آن هستید، صفحات فرود جداگانه ایجاد کنید، همچنین یک صفحه نمای کلی از همه این مکان ها داشته باشید.
ایجاد یک صفحه مروری
همانطور که در بالا اشاره شد، توصیه می شود وقتی بیش از یک مکان داشته باشید، یک صفحه نمای کلی ایجاد کنید و با لینک دادن آن مکان ها به صفحات فرود محلی، میتوانید ساختار سایت خود را ساده و مداوم نگه دارید.
شما می توانید برای سادگی کار از افزونه هایی مانند Yoast SEO استفاده کنید.
برخی از اصول اولیه سئو قبل از شروع نوشتن
هنگامی که شما یک صفحه فرود محلی ایجاد می کنید، ایده خوبی است که با برخی از اصول اولیه سئو شروع کنید. اول از همه، اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه و عنوان سئو شما شامل کلیدواژه محلی مورد نظر شماست. همچنین بهتر است که اطمینان حاصل کنید که مکان خود زا دز URL و توضیحات متا ذکر کنید.
اگر با سئو آشنایی داشته باشید، متوجه می شوید که اینکار ها شبیه اصول اولیه سئو می باشد و حق با شماست! اصول اولیه سئو برای تمام صفحات فرود شما مشابه است، چون هدف آنها پیداکردن محتوای بیشتر است. توجه داشته باشید که متن خود را زیاد برای کلمات کلیدی بهینه نکنید، چون خوانندگان متونی را که به طور طبیعی نوشته نمی شوند را دوست ندارند، در نهایت باید گفت که گوگل هم این متن ها را دوست ندارد.
حتما صفحات خود را برای موبایل بهینه کنید و به سرعت صفحات فکر کنید. این دو فاکتور هایی هستند که نقش مهمی در رتبه بندی شما دارند، زیرا روی تجربه کاربری تاثیر می گذارند. بنابراین مطمئن شوید که صفحات فرود محلی شما در هر دستگاه ساده و آسان باشد. این ویژگی را هر صفحه در سایت شما باید داشته باشد.
محتوای منحصر به فرد و محلی بنویسید
توصیه نمی شود یک متن را با حداقل تغییرات در صفحات فرود محلی خود کپی کنید. برای کاربران شما و موتورهای جستجو، نوشتن مطالب منحصر به فرد برای هر صفحه ضروری است و آن محتوا را به مکان های خاص اختصاص دهید. با کاربران خود در یک منطقه خاص ارتباط برقرار کرده و بدانید که برای این افراد چه چیزی اهمیت دارد. این امر نه تنها باعث افزایش رتبه ی شما می شود بلکه به افزایش نرخ تبدیل شما نیز کمک می کند.
هنگامی که می دانید در مورد چه چیزی می نویسید و زاویه دید شما چیست ، سعی کنید هنگام نوشتن مشتری را در ذهن خود تصور کنید. آنها به دنبال چه اطلاعاتی خواهند بود؟ و چه چیزی در سایت شما با هدف آنها مطابقت دارد؟ صفحه خود را ساده نگه دارید، یک فراخوان واضح ایجاد کنید و مطمئن شوید که اطلاعات مخاطب خود را اضافه می کنید.
نکته دیگر برای کمک به افزایش نرخ تبدیل و اعتماد کسی به شرکت شما: بررسی های (نظرات) محلی را به این صفحات اضافه کنید. موتورهای جستجو عاشق این نظرات هستند، زیرا به آنها می گوید که تجارت شما نتیجه ای ارزشمند و قابل اعتماد برای نشان دادن دارد. همچنین، کاربران دوست دارند درباره تجربیات افراد دیگر مطالعه کنند. به خصوص اگر آنها هنوز با شغل شما آشنا نشده اند، اینکار به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند از سایت شما خرید کنند یا خیر.
اطلاعات تماس خود را فراموش نکنید!
هنگامی که مردم به صفحه فرود محلی شما می آیند و در مورد خدمات یا کالایی که ارائه می دهید، مطالعه می کنند، باید مطمئن شوید که آنها می دانند شما چه کسی هستید و کجا می توانند شما را پیدا کنند. حتی اگر آدرس فیزیکی ندارید که مشتریان از آن دیدن کنند، حتماً آدرس و مشخصات تماس خود را ذکر کنید. آنها باید نام شما را ببینند و مطمئن شوند که شما یک تجارت واقعی هستید.
هر صفحه فرود حداقل باید نام شغل، آدرس و شماره تلفن شما را نشان دهد. اما همچنین مطمئن شوید که ساعت های افتتاحیه، آدرس ایمیل و فرم تماس (بسته به شغل خود را) اضافه کنید. شما میتوانید با افزونه Yoast SEO، از بلوک ها برای انتخاب یکی از مکان های خود استفاده کنید و آدرس محلی، فروشگاه یاب، ساعت های محلی و حتی نقشه را اضافه کنید.
گزینه ها و روش های بیشتری برای اضافه کردن این عناصر در یواست وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. شما میتوانید پس از تنظیم صفحه فرود، آن را با افزونه Yoast Duplicate Post به عنوان الگو در سایر صفحات فرود استفاده کنید.
افزودن نقشه
شما با استفاده از افزونه هایی مانند Yoast میتوانید نقشه را به صفحات فرود خود اضافه کنید. اضافه کردن نقشه الزامی نیست اما یک پیشرفت در تجربه کاربر است که توصیه میکنیم آن را اضافه کنید. اینکار شبیه افزودن آدرس است با این تفاوت که میتوانید بلوک داده ساختار یافته را برای نقشه انتخاب کنید و مکانی که میخواهید نشان دهید را انتخاب کنید. خیلی باحاله، درسته؟
نتیجه
در این مقاله بحث کردیم که صفحات فرود برای شما چه میتوانند انجام دهند و نحوه تنظیم آنها چگونه است! مانند بسیاری از موارد، انجام تحقیقات صحیح مهم است. با اینکار، کلیدواژه های مناسبی در اختیار شما قرار می گیرد. قدم بعدی این است که در مورد چگونگی ادغام این صفحات در ساختار سایت فکر کنید. پس از آن چند اصول اولیه سئو را تنظیم کرده و شروع به نوشتن کنید، تا یک صفحه فرود کاربر پسند را ایجاد کنید. حالا نوبت به افزودن اطلاعات تماس صحیح است تا بازدیدکنندگان سایت شما به مشتری تبدیل شوند. امیدواریم این مقاله ابزار ها و اطلاعات مورد نیازتان برای ارائه صفحات فرود محلی به شما داده باشد. به امید موفقیت برای شما.