آیا محتوا و سئو دو اصطلاح مستقل اند یا ایده آل؟ بسیاری از بازاریابان تصور می کردند که این دو جدا از هم هستند. بیایید بفهمیم که چگونه می توانید از هر دوی آنها بهره عالی ببرید. در میان بازاریابان یک اسطوره محبوب وجود دارد که میگوید: محتوای کامل به سئو نیاز ندارد. حقیقت این است که آنها اشتباه می کنند و دلیلش را نشان خواهیم داد. به طور جدی، آیا میتوانید بدون بهینه سازی صفحه یا بدون بک لینک قوی، محتوای با کیفیت را تصور کنید؟ یا میتوانید وب سایتی کاملا بهینه سازی و پر از محتوا را تصور کنید که مخاطب نداشته باشد؟
برخی از مردم هنوز معتقدند که:
- سئو برای موتور های جستجو است
- محتوا برای انسان!
در واقع اینطور نیست! ترکیب مناسب محتوا و سئو اینطور است که محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید و همزمان آن را برای موتور های جستجو و افراد بهینه سازی کنید. به این تکنیک “محتوای سئو” یا “نوشتن مقاله سئو” گفته می شود.
چه محتوایی باید ایجاد کنم؟
این اولین و مهم ترین سوال است. جواب آن هم بسیار ساده است: “بی نظیر باشید”. ایجاد محتوای جدید،متفکرانه و جذاب یک شروع عالی است. محتوا و سئو از ایتدا باید دست به دست هم دهند. میتوانید انواع مختلفی از مطالب را انتخاب کنید:
وبلاگ ها
وبلاگ ها به خصوص در سال های اخیر بسیار محبوب شدند. وبلاگ منبع خوبی برای جذب کاربر هم برای وبلاگ نویسان و هم برای وب سایت های تجاری، مشاغل یا ارائه دهندگان خدمات حرفه ای است.
وبلاگ نویسی همچنان راهی برای کسب درآمد با انجام کاری است که شما دوست دارید.وبلاگ های بی نظیر با مقالات عمیق، راهنما ها و نحوه کار ها میتوانند شما را به یک تاثیرگذار محترم در صنعت تبدیل کنند. با رعایت نکات و نوشتن محتوای سئو می توانید در این کار بسیار موفق شوید.
شما می توانید با انواع محتوایی که در وبلاگ خود منتشر می کنید، هم مشهور و هم خلاق شوید.
صفحات محصول
صفحات محصول باید اولویت اصلی هر تجارت آنلاین باشد. آنها اغلب به عنوان صفحاتی برای کمپین های PPC، از جمله بازاریابی AdWords یا رسانه های اجتماعی پولی استفاده می شوند.
بررسی ها
آیا میخواهید تاثیرگذار باشید؟ نوشتن یک بررسی چیز جدیدی نیست، اما در دنیای اینترنت، همه چیز قابل بررسی است. شما میتوانید نظرات مربوط به ابزار ها، فیلم ها، کافه ها، رستوران ها و … را بنویسید و نامگذاری کنید.
اگر بتوانید یک تاثیرگذار قابل اعتماد شوید، نظرات مردم را جلب می کنید و از بررسی های حمایت شده بهره می گیرید. بررسی ها یک عنصر اجتناب ناپذیر از بازاریابی تاثیرگذار اند که در عین حال میتواند در نوشتن محتوای سئو به شما کمک کند.
مطالعات موردی و تحقیقات اصلی
برای ایجاد محتوای سئو در مورد چگونگی انجام کار ها به دنیا بگویید، داده های جالبی که جمع آوری کرده اید را به اشتراک بگذارید، نشان دهید استراتژی رضایت مشتری شما چیست یا چگونه در راه اندازی یک محصول جدید شکست خوردید. همچنین اسطوره های مختلف را در صنعت خود آزمایش کنید.
احتمالا بهترین چیز در مورد مطالعات موردی این است که همیشه بی نظیر هستند و اطلاعات جدیدی را برای خوانندگان به ارمغان می آورند.
مصاحبه ها
دریافت اطلاعات و نظرات منحصر به فرد از یک صنعت کار بسار عالی است! این کار باعث ایجاد اعتبار، ترافیک، سهام اجتماعی و بک لینک می شود.
از این گذشته، مصاحبه شوندگان با مخاطبان بزرگ در صورت اشتراک مصاحبه، ترافیک بالایی را به صورت رایگان ایجاد می کنند. می توانید یک فیلم یا پادکست بنویسید و ضبط کنید.
فیلم ها (ویدیو ها)
مشارکت بالاتر، سهام اجتماعی، لایک، بک لینک و… . اینها بزرگترین مزیت استفاده از محتوای ویدیویی هستند. فیلم ها می توانند کار شما را 80% تقویت کنند.
البته شما همیشه نیاز به ایجاد فیلم های خود ندارید. با اشتراک گذاری یا جاسازی ویدیو توسط یک متخصص، پست خود را جالب تر کنید. این کار میتواند محتوای شما را غنی سازد و باعث شود که خواننده در وب سایت شما بیشتر بماند.
کتاب های الکترونیک
نوشتن محتوا در کتاب های الکترونیک بسیار مفید است. کتاب های الکترونیک معمولا به صورت PDF هستند و حاوی مطالب طولانی هستند. این کتاب ها شاید بیشتر در صنعت B2B وجود داشته باشد اما هنوز هم بسیاری از وب سایت های B2C وجود دارد که برای بارگیری کتاب به ایمیل نیاز دارند.
طول پست مطلوب وبلاگ چیست؟
چند سال پیش، پست های طولانی پر از کلمات کلیدی به راحتی در موقعیت های برتر قرار گرفتند. طوری که انگار صد ها مقاله تقریبا یکسان با همان کلمات کلیدی وجود دارد.
ایجاد محتوا بخاطر محتوای دیگر کار نمی کند.
اگر مقاله ای را می نویسید، باید توجه خواننده را حفظ کنید. یک مقاله خوب با عنوان، پاراگراف اول و از همه مهم تر ساختار کلی محتوا شروع می شود. از تیتر ها (h1، h2، h3 و …) و سایر برچسب های HTML به درستی استفاده کنید.
پست هایی با زمان خواندن 7 دقیقه ایده آل هستند. وقتی صحبت از سئو می شود، مطالعات زیادی وجود دارد. بیشتر آنها ثابت می کنند که پست های طولانی تر برای سئو کمی بهتر هستند.
نظر در مورد مطالب تکراری در سایر مقالات یا بخش های دیگر وب سایت
دیر یا زود، همه ما به جایی می رسیم که باید چند کلمه ای که در جای دیگر وب سایت خود نوشتیم را تکرار کنیم. اگر محتوای وبلاگ زیادی در وب سایت شما وجود دارد می توانید از ریدایرکت 301 استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتری می توانید به صفحات راهنمای Google Search Console مراجعه کنید.
اگر قصد ندارید متن را کپی کنید، الگوریتم Google این کار را به صورت هدف انجام می دهد. اگر میخواهید محتوای دیگران را با این روش کپی کنید پس بهتره این راهنمای سئو را نخوانید. این کار سرقت ادبی است و ما به شدت با آن مخالف هستیم. خطرات، هزینه ها زیاد هستند. گوگل وب سایت شما را جریمه میکند و رتبه را کاهش می دهد.
یک ابزار محبوب برای کشف سرقت ادبی، Copyscape است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس اینترنتی پست را وارد کنید.
ایجاد مطالب عالی با تحقیق مناسب شروع می شود. به موضوع فکر کنید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، از دوستان خود بپرسید که در فیس بوک یا هر جای دیگر نظرسنجی انجام دهند.
پس از انتخاب موضوع، بازار را اسکن کرده و تمامی وب سایتهای رتبه برتر را با دقت بخوانید. آنها را کپی نکنید، سعی کنید محتوای منحصر به فرد خود را بسازید و آن را بهینه کنید. سپس، میتوانید شروع به تبلیغ آن کنید.
منبع: mangools.com